E-Mail Pazarlama

Rakiplerinizden Öne Çıkmak!

Gün içerisinde farklı markalardan çeşitli indirim, bilgilendirme ve tanıtım vb. içerikli mailler alıyoruz. Kimisi gelen kutusunda bizi yakalarken kimisi ise spam kutusunda sıkışıp güncelliğini yitiriyor. Markaların belirli bir hedef kitleye ulaşmak üzere yaptığı tanıtım, bilgilendirme, kutlama mesajlarında elektronik posta yöntemini kullanmasına E-Mail Marketing denir.

E-Mail Marketing, çağın iletişim teknolojilerine uygun olarak reklam ve tanıtım yapmayı sağlayan, ROI (yatırımsal geri dönüş) ve hedef kitleyle etkileşimi en yüksek olan dijital pazarlama yöntemlerinden biridir. Bütün gün mailleri tek tek yazarak uğraşmak yerine, sağlam bir yol haritası üzerinden uygun maliyetle maksimum getiriyi elde edebilirsiniz.

Yapılan araştırmalara göre, e-posta adresine sahip her 100 kişiden 35’i mail hesabını düzenli olarak kontrol ediyor. Bu kişilerin alışveriş kararları, mailing yolu ile gönderilen e-bültenlere göre değişiklik gösteriyor. E-ticaret firmaları da web sitelerine gelen kullanıcıların demografik bilgilerini, isteklerini ve daha önce yaptığı alışverişlerden aldığı verileri değerlendirerek hedefli e-posta pazarlaması yapabilir. Böylece kullanıcıların isteklerine, ihtiyacına ve zevklerine göre farklı ürünler sunma şansı yakalanabilir.

Günümüzde tüketici, yalnızca müşteri olarak anılmak istemiyor. Bu noktada da markalara büyük pay düşüyor. Markalar, tüketiciye müşteri hissiyatı vermeden onları marka hakkında konuşturmalı, bilgilendirmeli ve deneyim sürecinde şirketin içine dahil etmeli. Yani siteyi ziyaret eden kullanıcıyı, alışverişe başlamadan önce sosyal ağlarda yakalayarak, o tüketiciyi bir müşteriye dönüştürüp, alışveriş sürecinden sonra da o müşterinin marka hakkında konuşmasını sağlamalı. Bunun için de markalar, tüketiciye yalnızca satış odaklı yaklaşmak yerine, yeni trendler ve ilgi alanları vb. konularda yaklaşım göstermeli.

    Teklif Al


    E-Mail Pazarlama Nasıl Yapılır

    E-Mail Marketing’in en büyük sorunlardan biri, kullanıcıya e-postaya açtırarak içeriğin okunmasını sağlamak. Markaların gönderdikleri e-postaları, daha fazla kullanıcıya ulaştırabilmeleri için çeşitli yöntemler kullanarak e-posta açılma oranlarını (Open Rate) yükseltmesi gerekiyor. Peki, etkili E-Mail marketing nasıl yapılır?

    Doğru Mesaj

    Mailin konu alanından, giriş cümlesine; içeriğindeki mesajın üslubundan, mesajda kullanılan görsellere kadar her şey kusursuz planlanmalıdır. Aynı zamanda günümüzde gifler, videolar ve butonların eklendiği mailler, dönüşüm oranlarını yükselten etkenlerdir.

    Marka İsmi

    E-posta gönderirken, gönderen kişi kısmında marka isminin yazması, marka bilinirliğinden dolayı kullanıcıya sizi hatırlatır; ancak kişi adıyla e-posta yolladığınızda kullanıcılar o kişileri tanımadıkları takdirde e-postayı spam olarak düşünebilir. Gönderen kişi kısmında markanızın ismini kullanmayı unutmayın.

    Etkili Başlık

    Kullanıcılar ilk olarak e-postanın başlığını görecekleri için güçlü ve ilgi çekici bir başlık seçilmelidir. Seçtiğiniz kelimeler, kullanıcının gelen kutusundaki yoğunlukta kendini fark ettirerek, öne çıkabilmeli. Bunun yanı sıra e-posta başlığında rakamlara yer verilmesi, göz tarafından daha kolay seçilecektir.

    Mobil Uyumluluk

    Araştırmalara göre, e-postaların mobil cihazlar üzerinden okunma oranı, gün geçtikçe artıyor. Mobilde açılmayan e-postalar da kullanıcılar tarafından silindiği için e-postalar, mobile uygun şablonda hazırlanmalı.

    E-Mailiniz Hazır!

    E-Mail Marketing programları; hangi adresin doğru ve kimin posta kutusunun dolu olduğunu, kimlerin maili açtığını, linke tıkladığını göstererek raporlama yapar. Göndereceğiniz mailleri spam kutularına düşürmeden, sizin smtp sunucunuzu kullanarak hedef kitlenize nokta atışı yapabileceğiniz firmalardan Mailchimp, Euromessage, Sendblaster, Smartmessage, Mailjet ve Mailgraf vb. örnek olarak verebiliriz.